March 01, 2011

SAKIT GIGI

dh berhari jgk la sakit ni dtg..gusi bengkak..punca xtau nape...tp gigi geraham yg kat belakang tu dh mula mendptkan bentuk nye....bertmbh lg gigi aku ni..sakit oooo sekarg ni.....bengkak dh pipi belah kiri ni..
acctually dh lame dh sakit gigi ni,,pnh la mase sem 6 diploma aku demam sbb sakit gigi..dh lame kan sakit tp bru sekarang nampak hasilnye....uhh dh la gigi depan ni berlapis2..malu nk senyum nampk gigi....nk pakai braces mane ade duit lg..xkeje lg kan..tggu la t bile aku dh keje..sbb dh xthn sgt sakit ni aku pun cri la cm ne nk hlgkan sakit ni....then aku pun jumpe la...:


Sakit Gigi Geraham Bongsu
Untuk penawarnya, amalkan petua ini:-
Rebus garam, air dan limau nipis yang di belah empat sehingga mendidih. Kemudian biarkannya sehingga suam dan berkumurlah sekerap yang boleh. Lakukan setiap hari sehingga sakitnya berkurangan.


tibe2 ternmpk lak petua lain..xpe la alang2 tu cube je la sekali kan..bru la gigi berseri.....:)



Memutihkan Gigi
  1. Goreng biji asam jawa tanpa minyak. Kemudian tumbuk sehingga menjadi serbuk dan gosokkan pada gigi. Amalkan selalu.
  2. Bakar dua biji pinang tua yang kering hingga menjadi arang. Gosokkan pada gigi dan biarkan seketika. Kemudian cuci dengan air.
  3. Kayu arang juga boleh digunakan untuk memutihkan gigi. Tumbuk arang hingga halus. Gosokkan pada gigi.
  4. Hancurkan dua atau tiga helai daun lalang. Kemudian gosokkan pada gigi.
hasil ikhsan: 


selamat mencube ye.....


THANKS FOR READING..LUV U GUYS

No comments:

Post a Comment

ape ye yg kamu katakan