February 03, 2011

XINNIAN KUAILE

means.....SELAMAT TAHUN BARU CINA...huhuhu
semalam tepat pukul 12 malam bermula la pertunjukan bunga api di kawasan rumah aku..yang die sertai oleh kaum2 cine...mmg dasyat ooo bunyi nye....
malam td jugak semangat nk wat asgnment melonjak2 laju sbb sekian lama bercuti 1 hape pun xbuat..bikin risau..
tp........sbb tu tbe2 hilang sbb xtau nk wat cm ne n xde idea langsung padahal banyak gile asgnment...smpai sekarang xbuat ape2 pun...buku punye la banyak bawak balik...saje je nk memberatkan beban...
semangat aku hilang bukan kerana bunyi bising tu..aku xkisah kalo wat asgnment or study bising2...yg penting aku kene ade semangat....

nak tau x knp kaum cine suke bakar mercun? 
bg dorg bile bakar mercun utk menghalang hantu2 dari menganggu or biar die lari la kirenye....
unik kan?? tiap agama bangsa ade kepercayaan die sendiri..kite leh je nk tau pasal agama lain...
aku teringin nk tau ape isi bible....bukan ape...utk mempelajari saje..rase nye xsalah kan......

tahun ni tahun rabbit.. bg dorg tahun rabbit adalah utk kekayaan n so on... pdhal xtau sgt sbb tu so on..


comel rabbit ni...
tibe2 aku teringat abah cakap..mak lahir tahun tikus...mak amek upah baju...abah ckp mmg kene la mak tahun tikus..tikus kan suke ggt2..jahit baju kan cm kite kene potong baju...huhuhu abah2..

lastly, aku nk wish kat cikgu2 n lec yg berbgsa cine...xkisah la die agama ape..sbb lec mandarin aku cakap CHINESE NEW YEAR xkisah di sambut sape2 oleh kaum cine coz ia nye cm celebration ar..bukan tuk agama...
thanks Mr Eng Sze Boon coz ajar sy Mandarin n cite kisah2 cine..sgt seronok belajar ngn laoshi...

GONGXI GONGXI.
(tahniah tahniah)
GONGXI FACAI
(semoga dimurahkan rezeki)










THANKS FOR READING..LUV U GUYS

No comments:

Post a Comment

ape ye yg kamu katakan